the 3rd of days


hej dag3, det blir ett kort inlägg för vetni, det är inte lika kul att skriva när man "måste"
rebel,
det funkar ändå,

mina föräldrar

är bäst.
såklart
varför skulle de inte vara det liksom?

och jag vet verkligen inte vad jag ska skriva

den här listan var igen bra idé.

nu MÅSTE jag ju göra den, annars är jag ju mesig.

åh

mina föräldrar,

min mor och jag håller på med hundarna tillsammans,
muppar oss och lyssnar på pistvakt när vi är påväg till tävlingar,
folk säger att vi är lik varandra, och jag antar att det kan vara så,'jag menar
vi är ju trots allt släkt.
min mamma är kokeeersk, så hon göder oss så vi bllir feta och fina.
jag är ca två centimeter längre än min mamma,
och hon är som världens sötaste lilla troll ungefär!
hon brukar kunna skutta runt i huset och sjunga opera,
eller,
det kan kanske lite låta som opera, men man vet aldrig..
hon lyssnar gärna på norah jones och lisa ekdahl men är helt omöjlig när det gäller hög volym
hon är en businesswoman också såklart, med hennes magiska leva-piller och pulver!

min faar är som en rektun kääärl.
han kör skoter och traktor och fyrhjuling och pv som femton män,
röjer, sågar och snöslungar, snickrar, bygger och målar.
nu ska han tillexempel fixa till ett fint litet skåp till mig, som jag ska ha i stan.
han är fd.kock ham ed, så vi blir extra feta.
så fort man pratar om kakor säger han "nej jag är bagarebarn jag"
det betyder att han inte vill ha.
för att han har förätit sig.

han brukar också säga saker som "gratifikationer", vad nu det kan betyda
ibland slänger han ur sig ett "då kan jag lika gärna vara utan" om han är lite vresun.
han kommer med massa bra musiktips hela tiden,
och jag ska få hans LP-samling samt spelare,
plus att han skämtar om det mesta vid de flesta tillfällena.
åh sa jag "om det mesta"? och "det flesta tillfällena"?
om allt, alltid menade jag ju!

jaja, jag tycker mina föräldrar är bäst även om de är lite för överbeskyddande

Kommentarer
Postat av: Brunkullan med mosipperotter

:)

2011-01-15 @ 00:56:49
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0