it was only 4 you

so, the matter of day four,
vad är kärlek?

När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka
när du fnissar som en liten flicka
När man känner något man can't deny
when the eagles fly over mountain high
När all oro är som bortblåst och förvunnen
när simba återvänder i lejonkungen
När man bara drar replik för att slippa krångla
min pappa är rik vill du hångla?
Om man spärrar upp sina ögon och man tittar bak med huvudet ut
då ser man galen ut!
Det hör egentligen inte hit å höra
det är bara en grej man kan göra
När jag dansat med Elin en sommarnatt lång
och vi satt på en parkbänk, jag var kär hon drack rom
När Elin sa att jag var den vackraste som finns,
såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans
Våga styr som en kapten, våga fall som ett löv,våga chansa och se hur det går,
Vad är fegt, vad är mod, what is löve?
Baby, don't hurt me, don't hurt me no more.
Från en afton som doftar lite YMCA
TACK Göteborg ni är kärlek för mig!


Ja,
en dikt kan ju vara av kärlek.
fast jag tror
att kärlek är när
man som ett par
kan göra
nummer två
när den andra är inne på toan.

nej
men att man trivs så brutalt bra med varandra att inget spelar nån roll.
att man känner den andre bättre än sig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0