risk på disk (valifikation)

så att sæga
i fredagsmorgon, frågade både jag, mamma, tævlings...ledarsak-anna, om jag som JUNIOR behøvde HJÆLM.
svar NEJ, det ær FRIVILLIGT
"vi bruk icke hjelm i norge!"

kørde mitt lopp tryggt ovetande igår, gick ju fint som ni vet, inge bråk, inge tjafs.
idag
nær jag gick i mål, och skulle få hundarna chipkollade, så kommer the musherleadermaster
(typ øverste høgste-"hej jag vill bestæmma allt som finns"-domare)
fram till mig, jag frågar "ska ni kolla chip idag med?"
"-jaa det med...." sæger hon
".HVARFOR HAR DU ICKE HJELM!??!?!?!?!??!?!?!?!?!?!"
ungefær
"DET ER MANDATORY PÅ HJELM!!!
DET BLIR DISKVALIFIKATION DET"
ofta man sæger att nån ær diskad, innan man ens bestæmt det? kollat med andra domare och jury?
dumma ... ko >:

fisk iallafall invænta domen, ledarsak-anna och kjelle sa att det var bog inte så stor chans att dom skulle radera en junior, kanske en varning.

(ær stressad nu, måste ut till hundarna)

senare fick vi iallafall en "allvarlig tillstrykelse"
undrar om det var så hon sa, tillstrykelse,
kan ha varit
vet inte.
en varning

imorrn, och alla andra tævlingar
kør jag med hj'ælm

det ær ju trots allt MANDATOOORYYYYYYYYYYY

nu måste jag gå! heje! ska på Mushers Dinner sen! way! hoppas på syperlyx, HEJEEEEEEEEE

Kommentarer
Postat av: BenJU

D :



Men du måste ju skydda ditt stackars huvud^^

2010-03-06 @ 19:18:08
Postat av: //Gren

Löjligt...

Aldrig sett någon som kör hundspann med hjälm...och jag skulle aldrig drömma om det...

Dock har jag inte så mycket att skydda heller...

2010-03-06 @ 22:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0