helags!

har blitt skitdålig på att uppdatera
jag skaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
skärpa mig
.

tisdags förra veckan, åkte svenstaviks nior mot helags,
ett piggt och redigt gäng!
delvis iallafall.

1.2 mil uppför till fjällstationen på Helags, vilken klass! jättebra tempo hela vägen, knappt några luckor och såklart kom vi fram före 9A..
för mig var det bara början som var tung, sen las det på lite fäste och resten gick finfint.
inget väder alls kan man säga att det var,
vitt, vittvittvitt, allt smalt ihop.
väl framme fick vi leta fram våra väskor ur den stora högen i köket, för att leta reda på rätt rum, el numero 5!
där bodde vi första natten sju stycken, som på något magiskt sätt blev nio till andra natten.. (fyra sängar!)

självklart fick vårat rum laga middag första kvällen, när vi var trött och jävlig
mackaroner och korv för 45 pers!
yay!
sen fick vi äääntligen vila, bara för att hämta vatten och tömma slask två timmar senare..

efter frukost och massäckspack så gick vi mot toppen, ruggit väder otroligt brant, vi gick cirka 1km/h! molnigt+dimmigt+blåsigt= combopoäng..
aja, blåsten la iallafall av efter en stund, men dimman blev bara värre.
(dimman var förresten jävligt låga moln, koms det på sen..)
vi knatade fint på led, fikade lite, pulsade och pulsade..
och såg ingenting.
ganska spännande, fast med 700-800 meter kvar till toppen gatt vi ändå vända, det gick helt enkelt inte..
väldigt roligt att gå ner iallafall, pulsigt och brant!
gick och höll i erica, vi (mest hon) har ju inte så bra balans, det gick inge bra för oss helt enkelt!
lilla erica kämpade på som attsiken, med tanke på fetinghuvudvärk, duktig tjej!

med dusch och bastu mådde man iallafall fint
och nu kan jag inte skriva mer,
nervägen gick himla fort, vi bara susade ner till bussen, och hälften slocknade nog i bussen.

helags var roligt, och jag gör om det igen , måste ju nå toppen..
hejgodnatt nu ska jag titta på Veronica Mars och göra biologi!

Kommentarer
Postat av: amanda

då kan du och jag åka tillsammans:D för jag ska också upp till toppen!!!!

2010-03-28 @ 23:00:53
URL: http://karlstromamanda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0