ericaveckan!

Det var alldeles för länge sen som jag skrev något nu, men så kan det gå!

Såg på bio förra fredagen, med snälla tova och hennes snällisvänner,
harry potter 6! den fick faktiskt betyget Över Förväntan! ;)
väldigt bra när man tänker hur trean var, som var en påse full med sågspån, ungefär..

hela denna vecka har tillbringats tillsammans med erica!
först kom hon hit måndag eftermiddag, och den dagen hände det inte så mycket mer, vi myste lite och tittade på ps. i love you, som inte var lika snyftig som tova tyckte, (då hon hade snytat upp en halv dasspappersrulle...)
men den innehöll fina pojkar och var i övrigt bra och rolig!
vår tisdag tillsammans gick mest ut på att sitta inne för regnets skull.. eller kanske inte.
vi spelade kubb mitt i ovädret, jag vann två omgångar och erica en,
kan ju meddela att det var lilla erica som tog ner kungen alla tre omgångarna ! (;
och att gå på campingen för att köpa glass, en glass som jag den här gången inte tappade! och förstås tittade vi på pippis jul och pippi hittar en spunk.
onsdag förmiddag gick åt till att packa och titta på pippi hittar en spunk igen!
"hej du lilla gubben, nu ska du tvärt på stubben, bli riktigt fin och ryktad för det vill jag du ska va. sinkadus i planeten- lite smäck i pannkakssmeten-skrutti kollikollifejset- ojojoj vad det är bra!"
så efter packing, frukost och pippi kom mammaerica och hämtade oss, eftersom vi skulle åka äända till familjens roos' stuga!

efter att ha packat lite till i svenstavik så bar det av,
det första vi gjorde var att titta runt och visa mig allt, sen bestämde vi oss för att knyta fast en gammal avkapad surfingbräda (halvsurfen!) bakom motorbåten, så vi kunde ligga där bak och försöka hålla oss kvar i farten.
trots en väldigt envis pappaerica larsa, så kunde vi ligga två flickor på den! det var riktigt roligt och erica fick sig ömt skinn på magen, och agnes fick sig lite prickiga blåmärken på låren, plus ömma armar!
i två omgångar åkte vi, dagen och kvällen!
jag och arica sov i farbror calles stuga, allt för att slippa LHHHHars-jonnys beryktade snarkningar.. så vi klarade oss!
efter en promenix på torsdag morgon så åt vi frukost och halvsov sen lite till......
sen.. SEN skulle vi pröva oss på vaterskibejn åkinga, vattenskidåkningen..
att ericas stackars tremänning inte kom upp för att båten inte orkade, för att det blåste lite för mycket för han, var synd.
men att erica kom upp på första försöket var väntat!
att jag sen skulle prova.. "det var dödfött från första stund" enligt mammaerica, MEN BARA FÖR ATT EDT BÖRJADE BLÅSA MYCKET MER NÄR JAG SKULLE ÅKA! ):
så ericas bror avbröt mina försök, sa att det blåste för mycket och skulle dra upp mig i båten, "ner i vattnet först! *DOPP*" och sen upp i båten, det var riktigt roligt.. x)

sedan bastu, och efter det en middag, och sen mera bastu, vi har nu klargjort att även erica har alla förutsättningar för att komma upp på cprampen!

fredag, dagen vi skulle åka hem, ännu en packadag.. sopa och städa.
och då.. då var det en fin vindstilla dag, så vi skulle absolut åka vattenskidor.
erica åkte två gånger först, ville pröva åka på en skida men avråddes! så hon sicksackade istället.
sen skulle jag, så jag drog på mig våtdräkten som passar preeciiiiis och som sitter som en smäck! densamma våtdräkt som anna-lena mammaerica hade vid tjugo års ålder...
sen blev det ligga i vattnet med skidspetsarna upp i vädret, och försöka luta mig bakåt alldeles lagom (men erica, det kan vi inte göra någon annanstans, man kan inte åka utomlands och vara lagom!)
och så, på fjärde försöket, så kom jag upp! jag åkte vattenskidor! på vattnet! jag stod upp!
det var det enda jag kunde tänka till en början, men sen slappnade jag av lite mer, lutade mig lite mer bakåt och njööööt.
sicksackade litegranna jag också! för jag visste att mina ryggmuskler eller armar inte skulle orka en gång till sen. lika bra att få det gjort tänkte jag!
mmm!

sen packade vi oss iväg till svenstavik, där jag och erica först spelade lite pom-pom (hårda träracket, liten hård boll)
och sen tittade på pippi flyttar in och pippi håller avskedskalas :'D
sen försökte vi oss på badminton, som fungerade sååå mycket bättre än pom-pom..... sträck på vristen och tänk på snygga bilder! hahah!

och min stackars lilla pappa hade ramlat på jobbet, tagit emot sig med vänsterarmen och då hade en bit ur armbågen slagits ur! ajaj..
så när mamma hade hämtat upp den gipsade sjuklingen på lasarettet i stan, så blev jag upphämtad och fick efter en rolig vecka åka hem!
ttttttttaaaack erica! måste säga att jag hoppas att jag får följa med till gillhov igen !
hasta luego pusspuss!

Kommentarer
Postat av: Ericaa!! =,,,D

åååhh vaterskibejn åkinga var som förväntat suuuuuper kuuuul!!aah vilken super duper mega as bra vecka deeehääär har varit!!!! åååh jag är sååååå lycklig!!!! aaaaah!!

2009-07-25 @ 19:25:32
Postat av: Erica!! =,,D

mamma och pappa hälsar PUUUUSSS!!!!

2009-07-25 @ 19:32:55
Postat av: agnes

ååååh hälsa tillbaka till dom!

jaa jag är lika lycklig! det var supersupersuperkuuuuuuuuuuuuuuul! aaaaaaaaaaaaaah :'''''''D

2009-07-25 @ 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0